Giełda Samochodowa
 Powrót
Szukaj w publicystyce:    Zaawansowane 

Wspomnienie Cinquecento
Ostatnie egzemplarze sprzedają z upustem
autor: Jacek Frentzel
zdjęcia: arch PD
Giełda Samochodowa, nr 71/1998 (334)
z dnia: 23 października 1998 roku
 
Cinquecento Sporting
Cinquecento Sporting

Na początku października z linii montażowej Zakładu Karoserii Fiat Auto Poland w Tychach zjechał ostatni Fiat Cinquecento. Samochód ten trafił, jak poprzednie, do jednego z naszych dealerów - mówi Bogusław Cieślar, jeden z dyrektorów Fiat Auto Poland - filozofia Fiata jest prosta, co sześć lat poszczególne modele muszą ustępować miejsca nowym. Tak stało się z Cinquecento. Zastąpił go nowocześniejszy i lepszy pod względem bezpieczeństwa Seicento.

Produkcja popularnej pięćsetki rozpoczęła się w 1991 roku. Jako następca Fiata 126, w krótkim czasie podbił rynek Polski. Odniósł także spory sukces za granicą. Jako jedyny od początku do końca produkowany w Polsce model Fiata, już w 1992 roku zdobył II miejsce w konkursie "Car of the year". Otrzymał wyróżnienia jako najbardziej ekologiczny city car w Anglii i Szwajcarii. Polscy dziennikarze uznali "cienkusa" za przebój roku, najlepiej sprzedające się auto klasy A.

Początkowo produkowany był z silnikami 704 i 900 ccm. Później pojawił się Sporting z silnikiem 1100. W ciągu tych kilku lat produkcji Cinquecento doczekał się kilku modyfikacji, m.in. wersja Makijaż, czy VAN - towarowo osobowa wersja samochodu.

Od rozpoczęcia produkcji, z tyskiej fabryki wyjechało blisko 1.165 tys. samochodów. Ponad 863 tys.

Cinquecento wyeksportowano do krajów europejskich (Niemcy, Szwajcaria, Austria, Francja, Włochy i Wielka Brytania) i Ameryki Południowej. To niewątpliwy sukces eksportowy - mówi Bogusław Cieślar.

Następca Cinquecento produkowany w tyskiej fabryce Fiata Seicento - zdaniem fachowców z Fiata może liczyć na podobny sukces rynkowy. Codziennie linię produkcyjną opuszcza blisko 1.100 tych aut. Równolegle trwa produkcja poprzednika CC, Fiata 126, który będzie produkowany jeszcze w przyszłym roku w ilości około 40 tysięcy sztuk.

Co prawda większość dealerów proponuje już swoim klientom zamiast CC, z powodu zakończenia produkcji, Seicento, ale samochody te można jeszcze kupić w wielu punktach sprzedaży. Fiat Auto Poland przygotował specjalną ofertę na te ostatnie egzemplarze. Upust może sięgać nawet do 1.500 złotych. Nie będzie też przez najbliższych kilka lat kłopotów z częściami zamiennymi - mówi Bogusław Cieślar. Zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami, przez kilka lat części będą produkowane przez Fiata i jego kooperantów. Tak więc zakończenie produkcji nie oznacza pożegnania z "cienkolem", samochodem, który sprawdził się nie tylko na drogach miejskich i trasach wycieczkowych, ale z powodzeniem brał udział w wyścigach (Puchar Cinquecento) i w Rajdzie Monte Carlo.


PowrótWersja do drukuZapisz artykułWyślij artykuł znajomemu

REKLAMA