Giełda Samochodowa
 Powrót
Szukaj w publicystyce:    Zaawansowane 

Druga młodość Seicento
Fiat wprowadza MY 2000 do salonów
autor: Jacek Frentzel
zdjęcia: Przemysław Dziendziela
Giełda Samochodowa, nr 94/2000 (546)
z dnia: 1 grudnia 2000 roku
 
Nowy Fiat Seicento
Nowy Fiat Seicento
We wnętrzu Seicento MY 2000 wprowadzono nową kolorystykę wskaźników w desce rozdzielczej oraz podświetlenie wskaźników i urządzeń sterujących
We wnętrzu Seicento MY 2000 wprowadzono nową kolorystykę wskaźników w desce rozdzielczej oraz podświetlenie wskaźników i urządzeń sterujących

W piątek, 24 listopada, w tyskiej fabryce, Fiat Auto Poland zaprezentował Seicento w nowym wcieleniu. Od pojawienia się na polskim rynku (wiosną 1998 r.) Fiat Seicento, następca Cinquecento nieprzerwanie jest najlepiej sprzedającym się samochodem. W kwietniu 1999 r. pojawiła się nowa gama Seicento i nowy silnik o pojemności 1.1 litra. Teraz wprowadzono kolejne zmiany, a odmłodzony model nazwano Seicento MY 2000.

Nieco inny z zewnątrz

Nowy Fiat Seicento, choć nieznacznie, ale jednak urósł. Długość samochodu z 3319 mm (w wersji Sporting 3332) zwiększyła się do 3337 mm. Podobnie zwiększona została wysokość do 1445 mm (poprzednio 1425). Zmieniony został zderzak przedni, co prócz innego kształtu wlotów powietrza umożliwia zamontowanie prostokątnych świateł przeciwmgielnych w wersjach S, SX i Sporting. Zmienione zostały również lampy przednich i bocznych kierunkowskazów. Na środku maski samochodu znalazło się nowe, okrągłe logo Fiata.

Zmiany w środku

We wnętrzu Seicento MY 2000 wprowadzono nową kolorystykę wskaźników w desce rozdzielczej (białe cyfry na czarnym tle) oraz podświetlenie wskaźników i urządzeń sterujących w kolorze pomarańczowym (dotychczas - w kolorze zielonym). Wszystkie wersje nowej gamy mają także cyfrowy zegar. Największa zmiana w nowej gamie Seicento MY 2000 dotyczy jednak silnika. Po raz pierwszy to małe autko otrzyma silnik 1.1 Fire MPI (1108 ccm) z wielopunktowym wtryskiem paliwa (Multi Point Injection).

Dzięki wielopunktowemu wtryskowi nowa jednostka napędowa zyskała lepszą charakterystykę i spełnia najnowsze normy emisji spalin Euro 3. W silniku tym zmienione zostały m.in. przewody ssące w głowicy i zastosowano nowy kolektor dolotowy. Dzięki tym zmianom, silnik MPI osiąga moc 54 KM (40 kW) przy 5000 obr./min (dotychczas przy 5500 obr./min). Maksymalny moment obrotowy 88 Nm osiągany jest już przy 2750 obr./min (dotychczas przy 3250 obr./min). Takie rozwiązanie sprawiło, że ten mały silniczek stał się bardziej elastyczny i jednocześnie wzrosła jego dynamika. Dodatkowo silnik został wyposażony w układ diagnostyczny (EOBD) rejestrujący i sygnalizujący ewentualne usterki mające wpływ na emisję spalin.

W modelach S i SX zastosowano skrzynię biegów z dłuższymi przełożeniami, co poprawiło ekonomikę jazdy, czyniąc ją znacznie bardziej płynną.

Bogatsze wyposażenie

Seicento gamy MY 2000 zyskało nowe wyposażenie, do tej pory niespotykane w samochodach tego segmentu. I tak, Young ma w opcji elektryczne wspomaganie kierownicy, wersja S zyskała atermiczne szyby oraz szyby tylne uchylne. Dodatkowo posiada bezwładnościowe pasy tylnego siedzenia, elektryczne wspomaganie kierownicy i zderzaki w kolorze nadwozia. Istnieje możliwość wyposażenia auta w klimatyzator, elektryczny podnośnik szyb, światła przeciwmgielne i elektryczną blokadę drzwi. Wersja SX w standardzie zyskała m.in. elektryczne wspomaganie kierownicy. Wszystkie samochody nowej gamy MY 2000 mogą mieć zamontowany na życzenie układ ABS.

Jak zapowiedzieli przedstawiciele Fiata Auto Poland, zmiany wyposażenia samochodów nie wpłyną na zmianę ich ceny. Nowe Seicento już jest wprowadzane do sieci sprzedaży.


PowrótWersja do drukuZapisz artykułWyślij artykuł znajomemu

REKLAMA