Testy samochodów
 Powrót
Szukaj w publicystyce:    Zaawansowane 
Pomoc
 
Alfa Romeo  Audi  BMW  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Daewoo  Daihatsu  Dodge  Fiat  Ford  Honda  Hyundai  Isuzu  Jaguar  Jeep  Kia  Lancia  Land Rover  Lexus  Mazda  Mercedes  Mini  Mitsubishi  Nissan  Opel  Peugeot  Polonez  Pontiac  Porsche  Range Rover  Renault  Rover  Saab  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volvo  Volkswagen
Testy samochodów
ilość stron: 5strona 1 z 5
1, 2, 3, 4, 5, następna

Dla lubišcych prowadzić
test - BMW 530i - Wrażenia z jazdy sedanem 5. generacji, z benzynowym silnikiem z bezpoœrednim wtryskiem 3.0 272 KM

Silnik chodzi tak cicho i równo, że w mieście prawie go nie słyszysz. Sześć cylindrów w rzędzie, układ charakterystyczny dla BMW, stwarza szansę na doskonałe wyważenie. I to się BMW kolejny raz udało. [2008-11-07] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1356

Sedan z turbo
[w komisach] Porównanie komisowych cen BMW 5 w wybranych miastach

Bawarska "piątka" jest dość często spotykanym autem w komisach samochodowych. W wielu z nich, w wybranych do zestawienia miastach, oferowane były więcej niż dwa egzemplarze poszukiwanych przez kupujących modeli niemieckiego producenta. BMW 5 jest najczęściej dostępne jako sedan, rzadziej można trafić na kombi. W gamie silnikowej przeważają turbodiesle - głównie 2.5 i 3.0, mniej jest "piątek" z silnikami benzynowymi o takich samych pojemnościach. W nowszych egzemplarzach stosunkowo rzadko spotykane są też dwulitrowe benzyniaki. Można je natomiast znaleźć w starszych autach, podobnie jak benzynowe silniki 2.8 i 4.0. Kilkunastoletnie "piątki" dostępne w polskich komisach mają na licznikach często grubo ponad 200 tys. km. Natomiast dwu- lub trzyletnie auta da się upolować z przebiegami nieznacznie przekraczającymi 50 tys. km. Wśród tych ostatnich sporo jest aut sprowadzanych indywidualnie z Niemiec. [2008-11-07] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1356

BMW 123d Coupe - Zadziwia możliwoœciami
Wrażenia z jazdy czteromiejscowym, dwudrzwiowym coupe z turbodieslem 2.0 204 KM

Serce tej "beemy" zdobyło tytuł Silnika Roku 2008. I nic dziwnego. Ma świetny ciąg, bez żadnej turbodziury. To efekt zastosowania Variable Twin Turbo, czyli dwóch turbosprężarek o różnych wielkościach. Mniejsza pomaga przy niższych obrotach, większa przy wyższych. Takie samo rozwiązanie ma sześciocylindrowy, rzędowy ropniak 3.0 286 KM, z którym jednostka "jedynki" jest spokrewniona. Cylindry mają identyczne wymiary, więc czterocylindrowy motor to jakby krótsza wersja "szóstki". Silnik 2.0 204 KM imponuje elastycznością. Mam zapięty szósty bieg, na liczniku 80 km/h i błyskawicznie odjeżdżam. [2008-08-01] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1328

Króluja sprowadzone
Porównanie komisowych cen BMW w wybranych miastach

BMW to wozy często tuningowane przez polskich i zagranicznych użytkownikówUżywane BMW to jedne z popularniejszych aut premium na komisowych placach w całej Polsce. Wśród ofert sprzedaży "bawarczyków" w większości dużych miast dominują modele klas średniej serii 3 oraz średniej wyższej serii 5, w wersji sedan, głównie z lat 90. Wybór mają zarówno amatorzy aut z silnikami wysokoprężnymi, jak i z benzyniakami. [2008-08-01] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1328

BMW X3 Diesel pierwsza klasa
Minitest - Wrażenia z jazdy SUV-em z turbodieslem 2.0d 177 KM i sześciostopniowym automatem

Odpalam zimne auto w podziemnym parkingu. Odgłos ropniaka chodzącego na biegu jałowym okazuje się zupełnie znośny. W kabinie nie odczuwam żadnych drgań. Dobre maniery dwulitrowego turbodiesla 177 KM poznałem już przy pierwszym kontakcie. Silnik ten jest dostępny w X3 w polskich salonach od września ub.r., wcześniej wstawiano 150-konną odmianę. [2008-06-13] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1314

BMW 325d - Urządzenie do wyprzedzania tirów
Wrażenia z jazdy sedanem z trzylitrowym turbodieslem (197 KM)

Wprawdzie motor stosowany w serii 3 od 2006 roku o mocy 197 koni jest najsłabszym trzylitrowym turbodieslem BMW - są jeszcze 231 KM i 286 KM - lecz w codziennej eksploatacji wystarcza aż nadto. Przez kilka dni spędzonych z tą wersją ani razu nie miałem wrażenia braku osiągów. Wyprzedzanie kolumn ciężarówek to zadanie łatwe i przyjemne. Za kierownicą 325d czujesz, że decydujesz o sytuacji na drodze. Sześciobiegowa skrzynia o dobrze dobranych przełożeniach tylko w tym pomaga. Zaskoczeniem na plus okazało się spalanie. Takim autem grzech jeździć wolno, tymczasem średnie zużycie ON na trasie wyniosło 6,6 l/100 km, przy 197 koniach. W podobnych mokrych warunkach i przy dynamicznej jeździe zaledwie 110-konny Peugeot 308 1.6 HDI palił mi tyle samo. [2008-04-18] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1298

BMW X5 II - Na szosę i zjazdy
Wrażenia z jazdy SUV-em z turbodieslem R6 3.0 235 KM

Sunę trasą, jakich wiele na Mazurach. Wąską, krętą, z nierówną nawierzchnią i wyrwanymi poboczami. Duży SUV BMW zaskakuje precyzją prowadzenia na łukach. Rozszerzam lekko zakręty, trzymając się oczywiście swojego pasa, potem ścinam do pobocza. Auto prowadzi się precyzyjnie, jakby było o wiele mniejsze. Wpadam na wyboisty odcinek. No właśnie, wyboisty, a jakby się tego nie czuło. Zawieszenie w typowy dla BMW sposób gwarantuje precyzję manewrów połączoną z komfortem pochłaniania asfaltowych guzów. Na szosie zaawansowana konstrukcja zdaje egzamin – z przodu oś dwuwahaczowa, z tyłu wielowahaczowa. Takie same układy stosują bezpośredni konkurenci, Audi w Q7 i Mercedes w ML, ale w nich radość z jazdy jest ciut mniejsza. [2008-03-21] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1290

BMW 530xd Czterołap bez drgań
Wrażenia z jazdy sedanem z turbodieslem 3.0 235 KM, automatem i stałym napędem 4x4

Stały napęd 4x4 w BMW 5 nie chrobocze, nie hałasuje, a efekty są. Trakcja nawet na szutrowej drodze pozostaje dobra. Auto po prostu jedzie, bez żadnych poślizgów. Wyjściowa proporcja między przodem i tyłem wynosi 40:60. BMW określa xDrive jako napęd "inteligentny", gdyż proporcja ta zmienia się płynnie w zależności od rodzaju nawierzchni, jej przyczepności i stylu jazdy. W skrajnych sytuacjach cała siła może trafić na jedną oś. Również przednią, w przypadku mocnego poślizgu tylnych kół. Z roli centralnego mechanizmu różnicowego dobrze wywiązuje się elektronicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe. W Mercedesie E 4Matic jest centralny mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym. Jednak najsprawniejszy w działaniu jest klasyczny centralny dyferencjał montowany w Audi A6 quattro. [2008-02-08] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1278

BMW
BMW 335i Coupe - Można się zakochać
Wrażenia z jazdy wersjš 3.0 306 KM z podwójnym turbo

Sąsiad zapytał, jaki wóz z ostatnio testowanych chciałbym mieć. Odparłem, że 335i Coupe. Za kulturę pracy sześciocylindrowej rzędówki 3.0, osiągi i prowadzenie. Testowana wersja "trójki" Coupe stoi najwyżej pod względem mocy, 306 KM. Skrzynia biegów - automatyczna. [2007-10-26] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1251

BMW
BMW 120d Ja mu w gaz, a on zgasł
Wrażenia z jazdy autem trzydrzwiowym z systemem Auto Start Stop i turbodieslem 2.0

Silnik w BMW serii 1 włączam. pedałem sprzęgła. Naprawdę! Pedałem sprzęgła, bo zgasł mi podczas zatrzymywania samochodu - gdy wyrzuciłem na luz i puściłem sprzęgło. I nie jest to awaria czy moja nieudolność - tak ma być, tak działa proekologiczny system Auto Start Stop, oferowany standardowo od marca w "jedynkach" z ręczną skrzynią sześciobiegową (nie ma go tylko w wersji 130i). A więc szybko sprzęgło i jedynka. Wrzucając bieg, czuje się drgania budzącego się do życia dwulitrowego, 177-konnego (poprzednio 163 KM) turbodiesla common rail. Najgorzej, gdy chcę szybko włączyć się do ruchu, a tu nie da rady, bo przecież silnik stoi! Opóźnienie spowodowane rozruchem jest zauważalne. Celem opisywanego rozwiązania jest zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych związków. Według danych fabrycznych 177-konny ropniak ma palić średnio 4,9 l/100 km (bez Auto Start Stopu, ale w konfiguracji 5d, 163 KM - 5,7 l). W moim teście wyszło obecnie 6,2 l. [2007-10-19] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1249
ilość stron: 5strona 1 z 5
1, 2, 3, 4, 5, następna