Testy samochodów
 Powrót
Szukaj w publicystyce:    Zaawansowane 
Pomoc
 
Alfa Romeo  Audi  BMW  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Daewoo  Daihatsu  Dodge  Fiat  Ford  Honda  Hyundai  Isuzu  Jaguar  Jeep  Kia  Lancia  Land Rover  Lexus  Mazda  Mercedes  Mini  Mitsubishi  Nissan  Opel  Peugeot  Polonez  Pontiac  Porsche  Range Rover  Renault  Rover  Saab  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volvo  Volkswagen
Testy samochodów
ilość stron: 12strona 1 z 12
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, następna

Fiat Doblo - Najdroższy z rodziny
Wrażenia z jazdy kombivanem z turbodieslem 1.9 Multijet 120 KM i wyposażeniem Malibu

Najmocniejszym silnikiem dostępnym w Doblo na naszym rynku jest 120-konny, ośmiozaworowy turbodiesel 1.9. Zapewnia on temu kombivanowi prędkość podróżowania 140-150 km/h, o ile oczywiście chcemy tak pędzić tego typu autem. Moc rozwija harmonijnie. Nie ma żadnego pchania w plecy, jak w VW Caddy Life 1.9 TDI 104 KM. Do setki Fiat - wg moich pomiarów - rozpędza się w 13 s. Nieźle. Wspomniany VW wykonuje to zadanie w 13,3 s (dane fabryczne). Testując Malibu, jeździłem dynamicznie, przeciętne spalanie w cyklu mieszanym wyszło 7,5 l/100 km, czyli 1,4 l więcej niż deklaruje producent. Pod względem kultury pracy silnik nieco rozczarowuje. Na biegu jałowym klekocze, jakby miał volkswagenowskie pompowtryskiwacze, a nie common rail. Natomiast po ruszeniu trzeba pamiętać, żeby pociągnąć na jedynce. Szybka zmiana na dwójkę i z rozpędzania nici, bo poniżej 1.500 obr./min turbodiesel ma mało momentu. [2008-08-01] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1328

Fiat Grande Punto - Silnik czyni cuda
Minitest - Wrażenia z jazdy pięciodrzwiowym hatchbackiem z benzynowym silnikiem 1.4 Turbo T-Jet i wyposażeniem Emotion

Fiat na biegu jałowym cyka spokojnie niczym "japończyk". Ruszam, wciskam mocniej gaz. Benzyniak 1.4 turbo ochoczo reaguje ma moje rozkazy. Za każdym razem. I nie jest głośny. To zasługa cichej pracy samego silnika i solidnego wygłuszenia pod maską. Wpadam na autostradę, przepisowe 130 km/h "Punciak" osiąga bez wysiłku. Cały czas czuję, że dysponuje dużym zapasem użytecznych obrotów. Wprawdzie maksymalny moment wypada przy dieslowsko niskich 2.000 obr./min, ale dobry ciąg trwa aż do 5.000, czyli do obrotów, przy których oddaje szczytową moc 120 koni. Idealne źródło napędu? Ano nie ma róży bez kolców. W tym przypadku boli spalanie w mieście. Fabryka podaje 8,7 l/100 km, ja w Warszawie zanotowałem 11 l. W trasie 1.4 Turbo T-Jet zadowala się 7,5 l, przy całkiem szybkiej podróży. Byłoby oszczędniej, gdyby Fiat wkładał sześciobiegową skrzynię, która jest seryjna z 1.4 95 KM, czyli bez turbo.120-konny turbobenzyniak z pięciodrzwiową budą występuje na naszym rynku tylko w bogatej wersji wyposażeniowej Emotion. Młodsi nabywcy pewnie docenią Blue&Me, czyli rozbudowany system głośnomówiący, wszyscy zaś - ESP. Kontrolę trakcji ASR możesz odłączyć przy jeździe z każdą prędkością. Układ kierowniczy daje wprawdzie trochę za mało czucia, ale i tak nie ma wrażenia "oderwania" kół od jezdni znanego z Punto dwóch poprzednich generacji. [2008-07-11] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1322

Fiat Croma - Udany makijaż
Wrażenia z jazdy kombi po liftingu z turbodieslem 1.9 Multijet 150 KM i najbogatszym wyposażeniem Emotion

Ładne auto - mówi do mnie zaprzyjaźniony sprzedawca z salonu marki spoza grupy Fiata. - Jaki fajny przód. Ale, panie Jacku, dlaczego to Bravo jest kombi? Ojej, myślałem, że to Bravo, a to przecież Croma. [2008-07-04] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1320

Fiat Linea 1.4 Turbo T-Jet - Lepszy od diesla
Wrażenia z jazdy autem z benzynowym silnikiem i najbogatszym wyposażeniem Emotion

Dlaczego wersja benzynowa ma być lepsza od wysokoprężnej? Przede wszystkim auto napędzane 120-konnym, turbodoładowanym benzyniakiem 1.4 prowadzi się lepiej niż turbodiesel 1.3 Multijet 90 KM ("GS" nr 1272 z 18 stycznia). Wsiadasz do Linei 1.4 Turbo T-Jet i od razu wiesz, że ona chce jechać. Twoi pasażerowie także natychmiast to odczują. Układ kierowniczy precyzyjniej niż w ropniaku przenosi polecenia na przednie, napędzane koła. Jedyna uwaga, jaka przyjdzie ci do głowy, to za słabe czucie na kierownicy przy przecinaniu asfaltowych kolein. [2008-06-20] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1316

Fiat 500 Wyglądem nie da się jechać
Wrażenia z jazdy autem z benzyniakiem 1.4 i najbogatszym wyposażeniem Lounge

Test Fiata 500 z turbodieslem (GS 1292 z 28.03) zatytułowaliśmy tak: "Do kupienia oczami". Cóż, prezencja to wielka zaleta Pięćsetki. Każdy odprowadza ją życzliwym wzrokiem, niezależnie od płci i wieku. Ale samym wyglądem nie da się jechać. [2008-05-02] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1302

FIAT 500 - Do kupienia oczami
Test - Wrażenia z jazdy autem z silnikiem 1.3 Multijet i najbogatszym wyposażeniem Lounge

Pierwsze wrażenie to szeroki uśmiech. Trzydrzwiowy (nie ma innej wersji) Fiat 500, po włosku cinquecento, jest uroczy. Każda linia na swoim miejscu. Retro design w najlepszym wydaniu. Tym bardziej szkoda, że wcześniej pięciodrzwiowa (nie ma innej wersji) Panda wyszła Włochom taka pudełkowata. 500 powstało na bazie Pandy, oba wózki są wytwarzane w Tychach. [2008-03-28] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1292

Fiat Linea - Z gumowš kierownicš
Wrażenia z jazdy autem z turbodieslem 1.3 i najbogatszym wyposażeniem Emotion

Zawsze powtarzam przyjaciółce, żeby trzymała obie dłonie na kierownicy. Gdy prowadziła Fiata Lineę, nie musiałem o tym przypominać. Sama czuła, że trzeba non stop pilnować auta. [2008-01-18] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1272

Fiat Scudo Panorama jedyny taki tej marki
Wrażenia z jazdy vanem z turbodieslem 2.0 Multijet 136 KM, długim rozstawem osi i wyposażeniem Executive

Trafiła w moje ręce Panorama Executive z największym sercem (136-konnym turbodieslem) i długim rozstawem osi. A więc najlepiej wyposażone, najsilniejsze i największe osobowe Scudo. Full wersja, choć np. bez lewych tylnych drzwi, bo tych nie ma w standardzie. [2008-01-11] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1270

Fiat
Van dla ośmiorga
Wrażenia z jazdy Fiatem Scudo Panorama Executive

Po wycofaniu z polskiego rynku vana Ulysse jedynym tego typu pojazdem w ofercie Fiata jest osobowa wersja dostawczego Scudo - Panorama sprzedawana od marca ub.r. Jeździłem autem z długim rozstawem osi 3.122 mm (krótki 3.000 m) i największym turbodieslem z common rail, 2.0 136 KM określanym przez Fiata jako 140 Multijet Power. [2008-01-04] »»»
Auto Market Truck, wydanie: 677

Fiat
Fiat Strada - Raczej dla szpanera
Wrażenia z jazdy dwumiejscowym pikapem z turbodieslem 1.3, w wersji Adventure

Stradę prowadzi się pewnie dzięki utwardzonemu zawieszeniu - wszak pikap musi takie mieć, bo jest przeznaczony do transportu towarów; wtedy wzbudza zaufanie kierowcy. Nawet przechyły karoserii na szybko pokonywanych zakrętach czy podczas gwałtownych manewrów nie sprawiają kłopotów, gdyż są przewidywalne i stosunkowo łatwe do kontrolowania. Przy tym wszystkim trudno uskarżać się na komfort jazdy. Jest przyzwoity, nawet bez ładunku. Udało się, bo przy sztywnej tylnej osi są resory piórowe. [2007-11-23] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1259
ilość stron: 12strona 1 z 12
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, następna