Testy samochodów
 Powrót
Szukaj w publicystyce:    Zaawansowane 
Pomoc
 
Alfa Romeo  Audi  BMW  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Daewoo  Daihatsu  Dodge  Fiat  Ford  Honda  Hyundai  Isuzu  Jaguar  Jeep  Kia  Lancia  Land Rover  Lexus  Mazda  Mercedes  Mini  Mitsubishi  Nissan  Opel  Peugeot  Polonez  Pontiac  Porsche  Range Rover  Renault  Rover  Saab  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volvo  Volkswagen
Testy samochodów
ilość stron: 2strona 1 z 2
1, 2, następna

Jeep Cherokee zjeżdżam bez strachu
Test - Wrażenia z jazdy terenówką z turbodieslem 2.8 CRD 177 KM i wyposażeniem Limited

Pierwsze offroadowe podejście. Układ napędowy Selec-Trac II pracuje w trybie 4WD Auto, więc napęd idzie na wszystkie koła. Wyjściowa pozycja to 42 procent na przód, 58 na tył. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe tak rozdziela moc miedzy osiami, żeby jak najwięcej skierować jej do tej, której koła poruszają się po bardziej przyczepnej nawierzchni. W skrajnej sytuacji cała para może trafić tylko do jednej osi, przedniej albo tylnej. Górka nie za długa, lecz dość stroma. Zjeżdżam z trawy na błoto. Jest bardziej ślisko, niż sądziłem. Szosowe zimówki Bridgestone Blizzak LM-25 4x4 momentalnie zalepiają się, co wręcz podskórnie czuję. Bez terenowego ogumienia nawet Jeep niewiele zdziała. Od strony podwozia dobiega charakterystyczny chrobot. To haruje kontrola trakcji BLD, seryjna w nowym Cherokee, nieobecna w starym. Zastępuje mechaniczne blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. BLD przyhamowuje hamulcami ślizgające się koło na osi, aby przekazać moment obrotowy na drugie koło, mające więcej przyczepności. Tarcia pod oponami jednak dramatycznie brakuje i po chwili zatrzymuję się. [2008-04-18] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1298

Jeep Patriot - Początek męskiej przygody
Wrażenia z jazdy SUV-em z turbodieslem 2.0 CRD 140 KM i podstawowym wyposażeniem Sport

Jeżeli przednie koła zaczną tracić przyczepność, elektronicznie sterowane sprzęgło przekaże pewną część siły napędowej z przodu na tył, do 50 procent. Tak działa napęd 4x4 w Jeepie Patriocie (i Compassie). [2008-02-15] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1280

Jeep Wrangler - Z impetem przez błoto
Wrażenia z jazdy wersjš Sport z silnikiem 2.8 CRD

Nowego Wranglera wcześniej testowałem w długiej, czterodrzwiowej wersji, z benzyniakiem pod maską. Bardzo byłem ciekawy odmiany z dieslem, bo takiego silnika jeszcze nigdy nie było w tym modelu. Okazało się, że motor na ropę jest jak całe auto - twardy i chropowaty i nie należy od niego oczekiwać sprinterskich popisów. [2008-02-01] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1276

Jeep
Jeep Wrangler Unlimited
W pięciu na wertepy

Przez kilka testowych dni usiłowałem go zakopać, ale Wrangler przejeżdżał wodę, drwił sobie z błota, a pofałdowany poligon czołgowy okazał się fraszką. Do tego na szosie nie trzeba było z nowym Jeepem walczyć tak jak z poprzednikiem. Jednak poziom bezpieczeństwa trzeba poprawić. [2007-10-12] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1247

Jeep
Jeep Compass Kierunek: bulwar
Wrażenia z jazdy wersją Limited z silnikiem 2.0 CRD

Tego jeszcze nie było! Jeep z podstawowym napędem na przód! Offroadowi fundamentaliści załamują ręce. Compass terenowym mocarzem istotnie nie jest, ale ma kilka zalet, np. ekonomiczny silnik i niezłe zawieszenie. [2007-08-17] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1231

Jeep
Jeep Grand Cherokee SRT8 - Potężny SUV
Wrażenia z jazdy usportowionš wersjš z silnikiem V8 420 KM

Relację z testu Chryslera 300C SRT8 zatytułowałem "Jak Mechagodzilla", bo wydawało mi się, że większego drogowego potwora na naszym rynku już nie ma. Otóż jest, to Jeep Grand Cherokee SRT8 - ma ten sam silnik, co 300C SRT8 i z racji masywniejszego nadwozia zasługuje na miano potężniejszego. Ale uwaga - choć to Jeep w teren wjeżdżać nim nie radzę. [2007-04-13] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1195

Jeep
Terenówka w rozmiarze XL
Jeep Commander - wrażenia z jazdy autem w wersji 3.0 CRD Limited

Kiedyś, gdy kierowca wsiadał do terenówki, witała go kanciasta obudowa zegarów, toporny kokpit, a przede wszystkim długa wajcha reduktora. Dziś terenówki coraz bardziej idą śladem limuzyn. Tak jak Jeep Commander - zewnętrznie to terenówka czystej wody, a w środku komfort jak w osobówce klasy średniej. Na szosie to auto też zaskakuje dobrym prowadzeniem. Co nie znaczy, że wszystko jest na medal. [2006-12-08] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1161

Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee coraz więcej SUV-a
Wrażenia z jazdy autem z dieslem V6 3.0 CRD w wersji Limited

Amerykanie nie cenią diesli. Ale nie przeszkadza im to, aby w Europie sprzedawać swoje auta właśnie z takimi silnikami. Przykład? [2006-05-19] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1103

Jeep Wrangler
Jeep Wrangler terenowy wyga
Test: wrażenia z jazdy autem w wersji 4.0 Sport

Jeep Wrangler jest niewygodny, głośny, paliwożerny, a do tego mało bezpieczny. Ale jak mało który konkurent potrafi pokonać niemal każdą przeszkodę. A poza tym jest wozem niemal kultowym. My sprawdzaliśmy wersję Sport z silnikiem 4.0 o mocy 177 KM. [2005-10-28] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1047

Jeep Grand Cherokee
Sprinter wertepowy
Wrażenia z jazdy Jeepem Grand Cherokee V8 5.7 Hemi Limited

Czy terenówka może stanąć w szranki z autami sportowymi? Oczywiście, pod warunkiem że pod maską ma ze 300 koni. Na przykład może to być Jeep Grand Cherokee z silnikiem V8 Hemi. Właśnie w tym wcieleniu ten Jeep jest bardziej sportową furą niż terenowym czołgiem. [2005-10-14] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1043
ilość stron: 2strona 1 z 2
1, 2, następna