Testy samochodów
 Powrót
Szukaj w publicystyce:    Zaawansowane 
Pomoc
 
Alfa Romeo  Audi  BMW  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Daewoo  Daihatsu  Dodge  Fiat  Ford  Honda  Hyundai  Isuzu  Jaguar  Jeep  Kia  Lancia  Land Rover  Lexus  Mazda  Mercedes  Mini  Mitsubishi  Nissan  Opel  Peugeot  Polonez  Pontiac  Porsche  Range Rover  Renault  Rover  Saab  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volvo  Volkswagen
Testy samochodów
ilość stron: 166strona 10 z 166
poprzednia, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, następna

Chrysler Grand Voyager - Zrobiony od środka
Wrażenia z jazdy vanem z turbodieslem 2.8 CRD 163 KM i najbogatszym wyposażeniem Limited

Ponieważ dużego vana nie kupuje się dla wyjątkowych doznań z jazdy czy dźwięku silnika, zacznę od nadwozia. Grand Voyager (nie ma już krótkiego Voyagera) nie jest wizualnie ciekawy. Producent wprawdzie utrzymuje, że z zewnątrz przypomina odlotowego Chryslera 300C, m.in. z powodu zbliżonych proporcji powierzchni szklanych do metalowych, wyraźnie zarysowanych nadkoli, licznych chromowanych detali. Sorry, nowy Grand Voyager wygląda jakby był poprzednikiem, a nie następcą modelu z lat 2001-2007. Prezentuje się nijako, pudełkowato, wygląda staro jak np. VW Touran w momencie premiery przed pięcioma laty. To auto było projektowane od środka. To widać. [2008-05-09] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1304

Fiat 500 Wyglądem nie da się jechać
Wrażenia z jazdy autem z benzyniakiem 1.4 i najbogatszym wyposażeniem Lounge

Test Fiata 500 z turbodieslem (GS 1292 z 28.03) zatytułowaliśmy tak: "Do kupienia oczami". Cóż, prezencja to wielka zaleta Pięćsetki. Każdy odprowadza ją życzliwym wzrokiem, niezależnie od płci i wieku. Ale samym wyglądem nie da się jechać. [2008-05-02] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1302

Ford Ranger Twardziel z miękkimi fotelami
Wrażenia z jazdy pikapem z turbodieslem 2.5 TDCi 143 KM, z podwójną kabiną i najbogatszym wyposażeniem Limited

Nakombinowali z tym włączaniem przedniego napędu! Jedziemy z wyjściową pozycją, czyli z napędzaną tylną osią. Żeby dołożyć przód, musimy się zatrzymać. Przestawiamy mniejszą wajchę (większa jest do biegów) na środkowym tunelu z 2H do tyłu, na 4H. Na obrotomierzu zapala się lampka napędu na cztery koła, a pod nią napis "RFW Lock" świadczący o pracy mechanizmu włączania (i odłączania) przodu. Chodzi o zdalne zablokowanie sprzęgiełek w przednich piastach łączących je z półosiami. [2008-05-02] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1302

Renault Grand Espace IV Diesel palce lizać
Wrażenia z jazdy vanem z turbodieslem 2.0 dCi 173 KM i szeœciobiegowym automatem, w wersji Privilege

Płyniemy "gierkówką". 173-konny, czterocylindrowy ropniak chodzi jak dobry benzyniak. Cicho nawet przy wysokich prędkościach obrotowych, z pełną kulturą, bez drgań czy gburowatych pomruków. Naciskam gaz, 1.500 obrotów i Renówka bez ociągania się zwiększa prędkość. Obroty podaję tak na oko, bo cyfrowy obrotomierz w zestawie wskaźników na środku kokpitu jest nieczytelny. Tak samo jak w Scenicu. Też wymyślili! Sześciobiegowy automat pracuje miękko. [2008-04-25] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1300

Seat Altea na dobrą drogę
Wrażenia z jazdy wersją FR 2.0 TSI ze skrzynią DSG

Dwustukonna Altea FR ze skrzynią DSG przyspiesza rewelacyjnie - dusisz gaz, a auto rwie do przodu. Gdy jest kawałek porządnej drogi, Altea potwierdza sportowe inklinacje hiszpańskiej marki. To świetne uczucie: aby porządnie przyspieszyć, nie trzeba nerwowo wachlować dźwignią zmiany biegów. Przekładnia DSG zrobi to szybciej, bez przerw na zmianę przełożenia, jak w skrzyni automatycznej; tu silnik cały czas przekazuje moment obrotowy na koła. Tylko patrzysz, dokąd jechać i możesz się delektować pięknym, zadziornym warkotem motoru. A kiedy nieco popuścisz pedał gazu, basowe pomruki wydaje wydech. [2008-04-25] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1300

Subaru Impreza Sportowiec komfortowy
Wrażenia z jazdy kompaktem 4x4 z bokserem 2.0, w wersji R Sport

Ruszam nową Imprezą z Krakowa do Sandomierza. To jedna z gorszych polskich dróg; dziury jak bombowe leje, głębokie koleiny, wybrzuszenia nawierzchni. Już po kilku szybkich kilometrach okazuje się, że podwozie Imprezy. świetnie radzi sobie z parszywą nawierzchnią. Mimo niskiego profilu opon na 17-calowych felgach jedzie się komfortowo. Czuje się koła, ale żadnego dobijania "amorków", wóz mięciutko pokonuje wyboje, na dodatek podwozie pracuje bardzo cicho. Tego dotychczas w Imprezie nie było. Sekwencja szybkich zakrętów. I znowu zaskoczenie: nadwozie przechyla się bardziej niż w poprzednim modelu, ale tak jak w tamtym jest bardzo stabilne i daje poczucie pełnego panowania nad sytuacją. Podwozie klei się do nawierzchni. Pal licho wygląd! Nowa Impreza może i wygląda jak Chevrolet Lacetti po liftingu, ale jeździ jeszcze lepiej niż stara. [2008-04-25] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1300

Suzuki SX4 Sedan 515-litrowy
Wrażenia z jazdy kompaktem z benzyniakiem 1.6 i czterobiegowym automatem, w bogatszej wersji GS

Kufer ogromny, 515 l. Większy niż w konkurencyjnych sedanach: Fiacie Linei (500 l) i Oplu Astrze III (490). Niestety, w SX4 zawiasy klapy wnikają do kufra, brakuje też uchwytu do jej zamykania. Palce pobrudzone o klapę masz jak w banku. Dobrze, że Suzuki daje wyściółkę wnętrza pokrywy. W Linei zawiasy nie ograniczają pojemności bagażowej, jest uchwyt, wyściółka także. Astra III nie ma uchwytów. [2008-04-25] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1300

Auris 2.2 D-4D - Dynamika lubi jeść
Ekspres test - Wrażenia z jazdy hatchbackiem w najdroższej wersji X

Hatchback segmentu C w wersji X jest silny turbodieslem, jakiego rywale nie mają - nie licząc 180-konnego Volvo C30 2.4 D5. Osadzony jest przy tym na niezależnym zawieszeniu z przodu i z tyłu, co w tej grupie aut nie jest takie częste (zawieszenie wielowahaczowe z tyłu mają także m.in. Ford Focus i VW Golf). Ale apetyt na paliwo nasz Auris miewa wilczy. [2008-04-18] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1298

BMW 325d - Urządzenie do wyprzedzania tirów
Wrażenia z jazdy sedanem z trzylitrowym turbodieslem (197 KM)

Wprawdzie motor stosowany w serii 3 od 2006 roku o mocy 197 koni jest najsłabszym trzylitrowym turbodieslem BMW - są jeszcze 231 KM i 286 KM - lecz w codziennej eksploatacji wystarcza aż nadto. Przez kilka dni spędzonych z tą wersją ani razu nie miałem wrażenia braku osiągów. Wyprzedzanie kolumn ciężarówek to zadanie łatwe i przyjemne. Za kierownicą 325d czujesz, że decydujesz o sytuacji na drodze. Sześciobiegowa skrzynia o dobrze dobranych przełożeniach tylko w tym pomaga. Zaskoczeniem na plus okazało się spalanie. Takim autem grzech jeździć wolno, tymczasem średnie zużycie ON na trasie wyniosło 6,6 l/100 km, przy 197 koniach. W podobnych mokrych warunkach i przy dynamicznej jeździe zaledwie 110-konny Peugeot 308 1.6 HDI palił mi tyle samo. [2008-04-18] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1298

Jeep Cherokee zjeżdżam bez strachu
Test - Wrażenia z jazdy terenówką z turbodieslem 2.8 CRD 177 KM i wyposażeniem Limited

Pierwsze offroadowe podejście. Układ napędowy Selec-Trac II pracuje w trybie 4WD Auto, więc napęd idzie na wszystkie koła. Wyjściowa pozycja to 42 procent na przód, 58 na tył. Elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe tak rozdziela moc miedzy osiami, żeby jak najwięcej skierować jej do tej, której koła poruszają się po bardziej przyczepnej nawierzchni. W skrajnej sytuacji cała para może trafić tylko do jednej osi, przedniej albo tylnej. Górka nie za długa, lecz dość stroma. Zjeżdżam z trawy na błoto. Jest bardziej ślisko, niż sądziłem. Szosowe zimówki Bridgestone Blizzak LM-25 4x4 momentalnie zalepiają się, co wręcz podskórnie czuję. Bez terenowego ogumienia nawet Jeep niewiele zdziała. Od strony podwozia dobiega charakterystyczny chrobot. To haruje kontrola trakcji BLD, seryjna w nowym Cherokee, nieobecna w starym. Zastępuje mechaniczne blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego. BLD przyhamowuje hamulcami ślizgające się koło na osi, aby przekazać moment obrotowy na drugie koło, mające więcej przyczepności. Tarcia pod oponami jednak dramatycznie brakuje i po chwili zatrzymuję się. [2008-04-18] »»»
Giełda Samochodowa, wydanie: 1298
ilość stron: 166strona 10 z 166
poprzednia, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, następna